اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم | موزه قاجار تبریز شهر تبریز به لحاظ موقعیت خاص خود و تعیین آن بعنوان دارالسلطنه ( مقر ولیعهد ) در دوره حکومت شاهان قاجار و نیز به دلیل موقعیت استراتژیک خود در جنگهای ایران و روس از جایگاه ممتازی برخوردار بوده ، از با عنایت به نقش و جایگاه شهر تبریز در تحولات دوره قاجار و همچنین مدنظر قرار دادن ارزشهای تاریخی و معماری خانه امیرنظام گروسی ، موزه قاجار با هدف گردآوری و ارائه آثار ارزشمند و متنوعی از دوره در سال ۱۳۸۵ در خانه امیرنظام تبریز افتتاح گردید .
۱۴۰۱-۱-۶ ۱۷:۲۲ http://fna.ir/1o62sq
0
۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، خانه‌ امیر نظام گروسی یکی از عمارت‌های زیبای به جا مانده از دوران قاجار است. امیر نظام گروسی که یکی از رجال سیاسی و نویسنده‌های دوره‌های قاجار بود، این خانه را در دوران ناصرالدین شاه برای خود بنا کرد. بعد از سقوط سلسله‌ قاجار، دولت پهلوی از این ساختمان به‌عنوان اداره‌ دارایی و اداره‌ فرهنگ استفاده می‌کرد. ساختمان امروزی این بنا تنها بخشی از عمارت است و متاسفانه قسمت‌های دیگر آن تخریب شده است. در سال ۱۳۷۰ سازمان میراث فرهنگی این بنا را خریداری و با پایان یافتن مرمت آن در سال ۱۳۸۵، آن را تبدیل به موزه‌ قاجار کرد.

 

موزه‌ قاجار کجاست؟

موزه‌ قاجار که از جاهای دیدنی استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، در یکی از محله‌های قدیمی شهر به نام ششگلان قرار دارد. خیابان ششگلان یکی از خیابان‌هایی است که می‌توانید خانه‌های قدیمی زیادی در آن پیدا کنید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، محله ششگلان، جنب بیمارستان کودکان، پشت مدرسه شیخ عطار 

اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول